torsdag 14 januari 2010

Fläskpannkaka

Jajamensan! Det får det bli idag till middag! Med min hemlagade lingonsylt! Gott! Igårkväll testade jag att ge Signe lite ersättning innan läggdags för å se om hon skulle sova bättre! Hon slukade det med hull å hår sedan somnade hon ca. 22.30 å vaknade inte ens när jag la henne i vaggan! Sen vaknade hon vid 03.00 å ville ha lite tutte..somnade om efter det brevid mig å sen vaknade hon inte förräns nio!!! Annars så har hon tuttat varje timme på natten.. så.. vi får se hur vi ska göra i fortsättningen...är rädd att hon inte vill ha bröstet sen ifall vi fortsätter å ger ersättning på kvällen. Vill inte sluta amma än! Men å andra sidan så kanske hon blir nöjd å mätt. Vi får testa helt enkelt! Så länge hon går upp i vikt å inte skriker så är jag nöjd! Bra att veta att hon tar flaskan iaf!

I tisdags hade vi besök av Cissi, Alfred & Mattias! Kul att träffa nån med barn i ungefär samma ålder som man kan diskutera bajsblöjor & spyor med! :)



Nu kom pappan i huset hem! Har längtat efter honom! Ska gå å krama på honom lite! :)

/Maria

4 kommentarer:

  1. Hallåj! Det behöver ju inte betyda att du måste sluta amma... Jag gav ju Alfred ersättning på dagarna också... Så han "vande" ju sig vid flaskan.. Kan va svårt att få både ock har jag hört.. Men jag är ju inte nån expert. Hoppas ni får sova bra i fortsättingen också!! :)
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  2. Jag gav Mira ersättning på kvällarna och hon ammade tills hon var 9 mån iaf. Det är så skönt när de sover lite längre o inte snuttar hela nätterna. Hoppas ni kommer fram till nåt bra, men jag tvivlar iaf på att hon kommer att vägra amma. Det är en annan sak om man börjar med flaska redan första veckorna tror jag.
    Kram på er!
    Ps: Lite nyfiken på varför du ska göra en bäckenmätning?

    SvaraRadera
  3. Vilken ersättning kör ni med? Funderar på att prova det du gör nu.

    SvaraRadera
  4. Therese: Ja man blir som en annan människa om man får sova! Har varit underbart de 2 nätter som varit. Tvivlar också på att hon skulle sluta ta bröstet när hon är så tuttig av sig överhuvudtaget! Gjorde bäckenmätning pga att Signe satt fast under förlossningen. Läkaren fick knappt in sugklockan för att det var så trångt. Så dom vill väl veta inför ev. framtida graviditet & förlossning. Skulle det vara för trångt så kommer det förmodligen bli planerat snitt! Hoppas inte! Dröjer några veckor att få svar.

    Lisa: Vi har bara testat BabySemp 1 på tetra hitills! Har gett henne bröstet först och sedan har hon fått 100ml på flaska så får hon äta det hon orkar å blir hon inte nöjd så får hon bröstet igen. Har varit som ett helt annat barn vid läggdags! Nöjd å trött! Vi kommer nog fortsätta! Underbart för en trött mamma att få sova några timmar!

    SvaraRadera