fredag 27 november 2009

Bärsjal eller bajssjal?

Haha..jag köpte mig ju en bärsjal när Signe var ungefär 1 vecka gammal.
Hade provat den 1 gång tidigare med påföljden att ungen skiter ner hela sig själv när hon sitter däri. En bärsjal är INTE så lätt att knyta på sig själv om man inte får hjälp å sen ska ungen ner sen också.. inte det lättaste det heller, men när den väl är på så funkar den jättebra! Signe trivs å jag har båda händerna fria. Ergonomisk är den också.
Idag provade jag den igen efter att Andreas hjälpt mig med knytandet. Vi stoppar ner Signe och vad händer?? JO! "pruuuuuuuuuutttttt" låter det å ett nöjt stön hörs därinifrån... Ungen har alltså skitit ner sig själv igen. Genom kläderna å alltihop!
Så har förmiddagen sett ut härhemma. Nu ligger mina älsklingar i soffan å myser. Förhoppningsvis ska vi åka till Håkanssons snart! Jag är fikasugen!!

Igår va jag hem till Hanna en sväng! Sara å Emmy kom dit också så det blev en riktig tjejkväll! Jätteroligt var det! Händer ju inte allför ofta om man säger så.
Imorrn ska Andreas jobba :( Fy va tråkigt.. jag å Signe ska väl till Erikshjälpen så dagen slingrar sig väl kanske iväg några timmar. Mamma kommer nog hem idag också.

Nej, nu ska jag plocka lite till härhemma.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar