måndag 7 december 2009

Helgen

Jahapp ska försöka dra lite vad som hände i helgen! På fredagsmorgonen så drog vi till Borlänge jag, Andreas & Signe. Blev en riktig heldag! Jag skulle ha tag på en kjol till begravningen å försöka få klart lite julklappar. Höll på å leta ihjäl oss efter musikaffären på stan men vi hittade den tillsist efter lite guidning! ;) När vi kom hem så fick Andreas slänga sig i duschen å sen skjutsade jag honom på julbord med jobbet!
På lördagen var det begravning för Andreas farfar Henry i Nås, å det var såå fint! Signe var så snäll hela tiden i kyrkan. Efter begravningen åt vi lite på pensionatet sen åkte vi hem å umgicks med familjen larsson resten av kvällen!
På söndagen va vi på Högmässa å även denna gång uppförde sig Signe exemplariskt! Fick fram med tutten 1 gång så blev nöjd! Åt lite jultallrik på Pensionatet (igen) sen åkte vi hem å mötte upp faster Madelene å så for vi å hälsade på Linda å barnen hemma hos Ulla.
Idag har jag & Signe varit till BVC å vägt å mätt å träffat läkaren för första gången sen BB! Piga väger nu 4410g å är 53cm lång! Så gick hon igenom besiktningen också å mamma har då mat i magasinen! :) Skönt! Efter BVC så åkte vi till Håkanssons å fikade med pappa Andreas å farbror "Mecke"!.. när vi kom hem så gjorde Andreas sprödbakad Hokifile med potatis & citronsås!! GOTT! Underbart att få maten serverad! Jag har donat med lite julkort så man får skicka iväg dom nångång...
Avslutade kvällen med att hälsa på hos Linda m. ungar igen som var i full färd med att baka pepparkakor! Några blev brända å det luktade Thailand av dom ;)
Nu skriker piga på mig så jag lär väl ge mig iväg härifrån!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar